آموزش چند پایه ؛ با رویکرد محاسن و معایب فرآیند این سیستم آموزشی |
کد مقاله : 1030-CNF |
نویسندگان |
شقایق روحانی * آموزگار شهر امیریه دامغان |
چکیده مقاله |
مدارس چند پایه به عنوان راهکاری برای پاسخگویی به یک نیاز ملی و میثاق بین المللی، در راستای دسترسی تمام کودکان لازم التعلیم به آموزش ابتدایی رایگان؛ به منظور آموختن خواندن، نوشتن، حساب کردن و مهارت های ضروری اجتماعی؛ از دیر باز به حیاتی پر از نوسان مشغول است. این مدارس به دلیل پوشش دهی کودکان محروم و روستایی مورد توجه سازمان های حمایت از حقوق کودکان بوده و جنبش جهانی آموزش برای همه(EFA) بند 2 بیانیه خود ؛ مبنی بر آموزش ابتدایی رایگان و اجباری با کیفیت خوب برای همه، به ویژه دختران، کودکان در شرایط سخت و کسانی که متعلق به اقلیت های قومی هستند؛ را بر تقویت این نوع مدارس متمرکز ساخته است . در کشور ما آموزش چند پایه به عنوان یک موقعیت آموزشی قریب الوقوع برای معلمان تازه کار محسوب می شود لذا با توجه به اهمیت و نیز ظرفیت های آموزشی بدیعی که در آن وجود دارد و همچنین مزایا ، منافع و معایب و مشکلاتی که در فرایند آموزشی چند پایه موجود است ، این ضرورت احساس می شود که برنامه ریزی های لازم در جهت آماده سازی پیش از خدمت معلمان برای حضور در کلاس های چند پایه صورت گیرد و با توجه به گنجاندن واحد " مدیریت کلاس های چند پایه" در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان، با نگاهی اختصاصی از جنس برنامه درسی مورد ترویج و پشتیبانی قرار گیرد. |
کلیدواژه ها |
آموزش چند پایه ، کلاس های چند پایه ، محاسن و معایب آموزش چند پایه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |