تاثیر گزاری شیوه های آموزشی در یادگیری دانش آموزان کلاس های چند پایه
کد مقاله : 1123-CNF
نویسندگان
پروانه رضائی *
معاون آموزشی/ دبستان حضرت معصومه
چکیده مقاله
چکیده مقاله:
«به روز کردن شیوه های تدریس، کارآمد کردن بهره گیر ی از منابع، افزایش مشارکت جمعی و توسعه سواد» را می توان از دلایل تشکیل کلاس های چند پایه شمرد. هدف از پژوهش حاضر " بررسی روشها و راهبردهای تدریس در کلاسهای چند پایه با می باشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که اگر مدیریت کلاسهای چند پایه ، توام با استفاده از رویکردهای آموزشی مناسب باشد، گاهی پیشرفت هایی بالاتر از کلاس تک پایه به دست می دهد . در دوره ابتدایی کلاسی را که با حضور دانش آموزان دو یا چند پایه ی تحصیلی و با تدریس یک معلم در یک اتاق درس تشکیل و اداره می شود، کلاس چند پایه می نامند و اهمیت تشکیل این کلاس ها به دلیل تشکیل آن ها برمی گردد که از جمله ی آنها می توان به این نکته اشاره کرد که با توجه به کاهش جمعیت کودکان لازم التعلیم بخصوص در روستاها و مناطق کم جمعیت و از طرف دیگر ضرورت تحصیل آن ها، لازم است که کودکان محصل در پایه های مختلف در یک کلاس و در کنار هم و توسط یک معلم تربیت شده و آموزش ببینند. این مقاله به بررسی کلاس های چند پایه، معایب و محاسن کلاس های چند پایه می پردازد و همچنین این مقاله به روش کتابخانه ای تهیه شده است. هدف این مقاله آشنایی با تعریف کلاس های چند پایه، دلایل تشکیل این کلاس ها وشرایطی که در آن تدریس موثر باشد و پیشنهاداتی در این زمینه می باشد.
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی: کلاس های چند پایه ، رویکردهای آموزشی، راهبردهای تدریس
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی