بسمه تعالی

 

یکی ازشرایط ویژه که درآن معلمان به مقتضای شرایط می بایست کار یاددهی و یادگیری را پیش ببرند وجود مدارسی کوچک با کلاس های چندپایه است، دراین مدارس تعداد دانش آموزان کم بوده واین مدارس درنقاط دور افتاده تشکیل می شوند.

تنوع پایه های تحصیلی، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزش و پرورش ازجمله مشکلات و شرایطی است که دراین گونه محیط های آموزشی حکم فرماست و با وجود این شرایط انتظار می رود که پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و عملکرد آموزش معلم و فرآیند یاددهی و یادگیری دراین مدارس همانند سایر مدارس به پیش برود. پس نیازها، خواسته ها و مشکلات موجود ما را بر آن می دارد که برای کاهش معضلات و افزایش کیفیت یاددهی و یادگیری و کاهش نابرابری های تحصیلی گام هایی جدی تر برداریم و اعمال مدیریت آموزشی این کلاس ها چگونه باید باشد تا بتواند در فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان موثر باشد.

با توجه به اهمیت نکات ذکر شده امیدواریم این همایش گام های موثری درجهت بهبود وضعیت آموزش درکلاس های چندپایه و همچنین منجر به توسعه ،تولید و کاربرد دانش شود.

 

                                                                                                                                 با احترام

                                                                                                           حسین تربتی نژاد-دبیرعلمی همایش