شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشى در کلاس هاى چند پایه(مطالعه موردی مدارس چندپایه آق قلا) |
کد مقاله : 1006-CNF |
نویسندگان |
زهره حاتمی1، حسین تربتی نژاد *2 1دانشگاه پیام نور دامغان 2دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان استان گلستان |
چکیده مقاله |
مدارس یک نهاد رسمی حساس و تاثیر گذار بر کیفیت زندگی ملتها و مردم می باشند لذا توجه به کیفیت مدارس لز لحاظ توانمندی ارایه آموزش لازم و کافی به انش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بین مدارس مدارس و کلاسهای چند پایه به عنوان روشی جهت آموزش به مناطق دورافتاده و کم برخوردار از اقتصاد روشی جاافتاده و شایع می باشد لذا با توجه به دورافتادگی و مسایل اجرایی این روش توجه به کیفیت جایگاه مهمی در این مدارس دارد لذا هدف این مقاله شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت آموزشى در کلاس هاى چند پایه(مطالعه موردی مدارس چندپایه آق قلا) می باشد.این پژوهش به روش کمی و با هدف کابردی در سال 1400 با استفاده از جامعه آماری معلمان مدارس چندپایه آق قلا صورت گرفته است نتایج نشان داد حرفه ای بودن معلمان، مشارکت و همیاری دانش آموزان، روابط معلم و دانش آموزان، تجهیز و هوشمندسازی، فرهنگ مردم و منطقه و کیفیت زندگی کاری معلمان موثر می باشد و کیفیت زندگی کاری ، تجهیز و هوشمندی مدارس و فرهنگ مردم حد پایینی می باشد و باقی عامل ها مناسب می باشد. |
کلیدواژه ها |
کیفیت، مدارس چندپایه، آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |