واکاوی روش های تدریس در کلاسهای چندپایه با محوریت یادگیری خودراهبر وضمنی
کد مقاله : 1007-CNF
نویسندگان
مریم جلالی شاهرود1، حسین تربتی نژاد *2
1علوم تربیتی-دانشگاه پیام نور دامغان،گرایش برنامه ریزی درسی
2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان استان گلستان
چکیده مقاله
در سالیان اخیر علاوه بر کمیت آموزشی مفهوم مهم کیفیت آموزشی در آموزش وپرورش مورد توجه قرار گرفته است.همچنین عملیات مربوط به حوزه آموزش وپرورش در زمره مسئولیت های جامعه،درکلیت آن ودر قلمرو سیاست های عمومی ودولتی قرار می گیرد که می تواند به عنوان عاملی برای عدالت منظور گردد. اما شایسته است به دلیل اینکه مقطع ابتدایی، پایه ومبنای مهم مقاطع بعدی تحصیلی می باشد وبخش عمده ای از تربیت ویادگیری های کودکان در این دوره تحقق می یابدوباتوجه به افزایش گسترده کلاسهای چندپایه،راهکارهای اثربخش یادگیری دانش آموزان بررسی گردد.یکی از این راهکارها روش های تدریس مطلوب است که معلمان ودانش آموزان به عنوان عوامل مؤثردر این امر، می توانندهرکدام نقش ها ومسئولیت های متناسبی در این رابطه داشته باشند تا هدف تعالی تربیت ویادگیری به سرانجام رسد.در این مقاله برآن شدیم تا با بررسی روشهای تدریس خصوصا یادگیری خودراهبر وضمنی در کلاسهای چندپایه،در راستای کاهش مشکلات آموزشی گام کوچکی برداریم.
کلیدواژه ها
کلاس های چندپایه،یادگیری خودراهبر،یادگیری ضمنی،همیار معلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر