تأثیر آموزشدیده شده در دانشگاه فرهنگیان بر مهارتهای (اعم از مدیریتی) معلمان در کلاسهای چندپایه |
کد مقاله : 1010-CNF |
نویسندگان |
مهسا موسوی *1، سمانه احمدی2 1دانشجو دانشگاه فرهنگیان هاشمی نژاد مشهد 2دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هاشمی نژاد مشهد |
چکیده مقاله |
این پژوهش باهدف میزان تأثیر آموزشدیده شده در دانشگاه فرهنگیان بر مهارتهای (اعم از مدیریتی) معلمان در کلاسهای چندپایه انجامشده است. روش پژوهش ازلحاظ ماهیت و شیوه گردآوری دادهها روش پیمایشی و روش کتابخانهای است. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه الکترونیکی استفادهشده است. در پایان برای نشان دادن نتایج، نمودار میلهای کلی در اکسل رسم گردید. در پایان، نتایج آماری مربوط به تأثیر آموزشدیده شده در دانشگاه فرهنگیان بر مهارتهای معلمان در کلاسهای چندپایه نشان میدهد که فراوانی مقولههایی مانند کارورزی در کلاس چندپایه، ارزشیابی در این کلاس، میزان اطلاعات و تجارب افراد در خصوص این کلاس، طرح درس پیچیده این کلاسها و...نسبتاً پایین هست؛ یعنی در دانشگاه فرهنگیان به آنها توجه زیادی نشده است. فراوانی مقوله «وسایل کمکآموزشی» نسبتاً بالا هست یعنی در دانشگاه فرهنگیان به آن توجه گردیده است در پایان نیز اشاره شد که تأثیر آموزشدیده شده بر دانشگاه به این مهارت، متوسط رو به پایین است. |
کلیدواژه ها |
واژه های کلیدی: کلاس چندپایه، دانشگاه فرهنگیان، مهارتها (اعم از مدیریتی)، آموزشهای دیدهشده، مشکلات کلاس چندپایه، ضرورتهای کلاس چندپایه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |