نقش کارورزی در توسعه حرفه ای مدارس چندپایه |
کد مقاله : 1017-CNF |
نویسندگان |
مینا گنجی پور *1، مریم الهی زاده2، سیمین پاسبانی1 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج. |
چکیده مقاله |
اهداف: هدف پژوهش حاضر مطالعه نقش کارورزی در توسعه حرفه ای مدارس چندپایه میباشد. یافتهها شامل کارورزی و اهمیت آن در توسعه حرفه ای مدارس چندپایه، صلاحیتها و شایستگی های حرفه ای معلمان، برنامه ریزى کلاسهاى چند پایه میباشند. نتایج پژوهش نشان داد که از طریق کارورزی نیروهای انسانی پیش از ورود به مشاغل از آمادگی های لازم برخوردار خواهند شد و در نتیجه زمان طولانی ای را که در صورت نبود این دوره ی آمادگی باید سپری می کردند را صرف توسعه ی همه جانبه ی خود و در نتیجه پیشرفت در سطح کلان تر نظیر کشور ، قاره و ... خواهند کرد. همچنین توسعه حرفه ای به عنوان یک فرآیند مداوم در تظر گرفته می شود که می تواند تمام کارکنان را در نظر بگیرد. رشد فردی و انگیزه،فراگیران را در فرایند تدریس درگیر کند و از پیشرفت شغلی معلملن حمایت نماید. توسعه حرفه ای اطمینان می دهد که معلمان، محتوا، فرایند، دانش، مهارت ها، اختیار و صلاحیت لازم را کسب کرده و آمادگی دارند که به فراگیران آموزش اثربخشی ارائه دهند. |
کلیدواژه ها |
معلم، کارورزی، توسعه حرفه ای، مدارس چندپایه. معلم، کارورزی، توسعه حرفه ای، مدارس چندپایه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |