چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در کلاس های چندپایه
Paper ID : 1018-CNF
Authors
نادیا شرافتی پور *1, مریم الهی زاده2, زینب ولی پور3
1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج (نویسنده مسئول).
2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج.
3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج
Abstract
پژوهش حاضر با هدف مطالعه چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در کلاس های چندپایه می‌باشد. با توجه به هدف این پژوهش روش مورد استفاده توصیفی می باشد و جمع‌آوری اطلاعات با استفاده از اسناد، تحقیقات انجام شده و نظر کارشناسان است. یافته‌ها شامل چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در کلاس های چندپایه می‌باشند. نتایج پژوهش نشان داد که عدم رضایتمندی معلمان، کمبود آموزشهای ضمن خدمت، مشغله کاری معلمان، نبود کادر آموزش دیده، عدم توجه مسئولان به کلاسهای چندپایه، نامناسب بودن فضای آموزشی در کلاس های چندپایه، بی ثباتی نیروی آموزشی (معلم) در کلاسهای چندپایه، عدم همکاری و مشارکت والدین با معلم و مدرسه، کم انگیزه بودن دانش آموزان، را نیز می توان به عنوان چالشهای جانبی و اثرگذار بر آموزش معلم در این کلاسها برشمرد که با ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری و شبکه ای باید به صورت موازی صورت گیرد، تا بتوان در حداقل زمان از آنها بهره برداری کرد و لازم است این دو به صورت موازی هم حرکت کرده و گسترش یابند.
Keywords
معلم، چالش ها و فرصت ها، آموزش مجازی ، مدارس چندپایه.
Status: Conditional Accept (Poster)