چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در کلاس های چندپایه |
کد مقاله : 1018-CNF |
نویسندگان |
نادیا شرافتی پور *1، مریم الهی زاده2، زینب ولی پور3 1دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج (نویسنده مسئول). 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج. 3دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس کوثر یاسوج |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف مطالعه چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در کلاس های چندپایه میباشد. با توجه به هدف این پژوهش روش مورد استفاده توصیفی می باشد و جمعآوری اطلاعات با استفاده از اسناد، تحقیقات انجام شده و نظر کارشناسان است. یافتهها شامل چالش ها و فرصت های آموزش مجازی در کلاس های چندپایه میباشند. نتایج پژوهش نشان داد که عدم رضایتمندی معلمان، کمبود آموزشهای ضمن خدمت، مشغله کاری معلمان، نبود کادر آموزش دیده، عدم توجه مسئولان به کلاسهای چندپایه، نامناسب بودن فضای آموزشی در کلاس های چندپایه، بی ثباتی نیروی آموزشی (معلم) در کلاسهای چندپایه، عدم همکاری و مشارکت والدین با معلم و مدرسه، کم انگیزه بودن دانش آموزان، را نیز می توان به عنوان چالشهای جانبی و اثرگذار بر آموزش معلم در این کلاسها برشمرد که با ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری و شبکه ای باید به صورت موازی صورت گیرد، تا بتوان در حداقل زمان از آنها بهره برداری کرد و لازم است این دو به صورت موازی هم حرکت کرده و گسترش یابند. |
کلیدواژه ها |
معلم، چالش ها و فرصت ها، آموزش مجازی ، مدارس چندپایه. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |