کاربرد نقشه مفهومی در کلاسهای چندپایه |
کد مقاله : 1020-CNF |
نویسندگان |
فاطمه دشتیان *1، سیدحشمت الله مرتضوی زاده2 1گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان یاسوج- پردیس دخترانه کوثر 2استادیار گروه علوم تربیتی، پردیس دخترانه کوثر یاسوج |
چکیده مقاله |
هدف اصلی این پژوهش کاربرد نقشه مفهومی در کلاسهای چندپایه است که با روش کتابخانهای مررو منابع و مقالات، کتب، سایتهای اینترنتی میباشد جامعه ی آماری کلیه اسنادی است که برای این پژوهش استفاده شده است و نمونه آماری یافته-های حاصل از جامعهی آماری مورد استفاده در این پژوهش میباشد. برنامه درسی مبتنی بر نقشه مفهومی مزیت های زیادی نسبت به برنامه های درسی مرسوم دارد. استفاده از آن موجب درک عمیق مفاهیم و افزایش نمرات دانش آموزان در آزمون-های پیشرفت تحصیلی می شود. تعدادی از معلمان نقشههای مفهومی را به عنوان یک راهبرد آموزشی برای ایجاد یادگیری عمیقتر در دانش آموزان به کار میگیرند. نقشههای مفهومی می توانند به عنوان ابزارهایی برای مرور و سازمان دهی اطلاعات مورداستفاده قرار گیرند.در این پژوهش ابتدا تاثیر و کاربرد نقشههای مفهومی در فرایند یاددهی و یادگیری در کلاسهای چند پایه و پس آن شیوههای اصلی استفاده از نقشه های مفهومی و پس آن اهمیت این نقشه ها ارائه شده است و در آخر اثرات مثبت این نقشه ها جهت استفاده در کلاس های چند پایه ارائه شده است. |
کلیدواژه ها |
نقشه های مفهومی، کلاسهای چند پایه، کاربرد نقشهای مفهومی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |