راهبرد های تدریس در کلاسهای چند پایه |
کد مقاله : 1021-CNF |
نویسندگان |
نداسادات درویش پور *1، سیدحشمت الله مرتضوی زاده2، منیژه روشن3 1گروه علوم تربیتی- پردیس کوثر دانشگاه فرهنگیان یاسوج 2استادیار گروه علوم تربیتی، پردیس دخترانه کوثر یاسوج 3گروه علوم تربیتی پردیش دخترانه کوثر دانشگاه فرهنگیان یاسوج |
چکیده مقاله |
در کلاسهای چند پایه دانش آموزانی در سنین متفاوت و با تواناییها و مهارتهای متفاوت شرکت میکنند. نگاههای مختلفی به کلاسهای درس چند پایه وجود دارد. برخی این کلاسها را در زمره معضلات نظام آموزشی میدانند که باید از میان برداشته شود. بعضی دیگر وجود این کلاسها را به مثابه فرصتی برای آموزش و پرورش بهینه به شمار میآورند. هدف اصلی این مقاله آشنایی با ماهیت کلاسهای چند پایه و راهبردهای مؤثر و کاربردی در این کلاسها است تا معلم با استفاده از این روشها بتواند کلاسی را با حداکثر استفاده از زمان موجود و بالاترین کیفیت، آموزش دهد. با مطالعهی منابعی روشهای کاربردی در کلاس چند پایه مانند یادگیری مشارکتی، کارآموزی شناختی، داربست زدن و توضیح داده شده است که نتیجه بررسی این است؛ اگر معلم قبل از شروع کلاس آگاهی لازم از مطالبی که در کلاس عنوان خواهد شد، داشته باشد و از روش های موجود استفاده کند، می تواند کلاسی موفق داشته باشد. |
کلیدواژه ها |
کلاسهای چند پایه، راهبردها، رویکردها |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |