محاسن و معایب کلاس های چندپایه
کد مقاله : 1023-CNF
نویسندگان
رقیه قره داغلی *1، علی قره داغلی2
1علوم تربیتی(آموزش ابتدایی) دانشگاه فرهنگیان، پردیس امام خمینی (ره)،گرگان
2علوم تربیتی (آموزش ابتدایی)، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی، گنبدکاووس
چکیده مقاله
مقاله‌ی حاضر با عنوان «محاسن و معایب کلاس‌های چندپایه» با هدف شناسایی مزیت ها محدویت‌های کلاس‌های چندپایه ارائه شده است. روش: مقاله حاضر با توجه به ماهیت موضوع به روش ترکیبی ازکتابحانه ای و مصاحبه ساختارمند با چند تن از معلمان چندپایه استان گلستان استفاده شده است. جامعه آماری، معلمان چندپایه دوره ابتدایی استان گلستان می باشد و نمونه آماری 3 نفر از معلمان چندپایه جنس مرد و زن از شهرستان های گرگان، گنبد و آزادشهر بودند. محدوده‌ی سابقه تدریس شرکت کنندگان در مصاحبه بین 1 تا3 سال بوده است. نتیجه گیری: نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد که از جمله مهمترین مزیت‌های کلاس های چند پایه می‌توان به توسعه رشد مهارت‌اجتماعی، ایجاد روحیه تعامل و همکاری در دانش آموزان، تقویت روحیه مسئولیت پذیری، بهره‌گیری از حداکثر توانایی دانش آموزان و... می باشد و از مهمترین محدودیت‌های کلاس های چند پایه می‌توان کمبود وقت، ترکیب سنی و جنسی دانش آموزان، مدیریت کلاس، عدم همکاری والدین و... را نام برد.
کلیدواژه ها
محاسن، معایب، کلاس، چندپایه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر