بررسی تاثیر سطح تحصیلات والدین بر اضطراب کودکان مدارس چند پایه در شهرستان میاندورود |
کد مقاله : 1026-CNF |
نویسندگان |
سید عابدین خدادای *1، معصومه حسن پور2 1رییس حراست دانشگاه فرهنگیان استان مازندران 2کارمند دانشگاه فرهنگیان مازندران واحد پردیس خواهران ساری واحد آموزش |
چکیده مقاله |
کودکان مدارس چندپایه موضوعی است که از دیدگاه بسیاری از پژوهشگران مغفول مانده است. چرا که اکثرا این کلاس ها و مدارس در روستا های کم برخوردار و به دور از هیاهو ی شهر های بزرگ و نیز دانشگاه های بزرگ هستند. پژوهش حاضر با عنوان بررسی تاثیر سطح تحصیلات والدین بر اضطراب کودکان مئارس چند پایه در شهرستان میاندورود در سال 1400-1399 دبستان دولتی شهید مدنی شهرستان گهرباران اجرا گردیده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش و تاثیر سطح تحصیلات والدین بر اضطراب کودکان مدارس چند پایه است. جامعه ی نمونه ی این پژوهش مدرسه ی شهید مدنی روستای گهرباران شهرستان میاندرود است که دارای 67 دانش آموز می باشد. برای تحلیل آمار های گرفته شده از سه کلاس چندپایه ی این مدرسه از نرم افزار SPSS و از روش بررسی همبستگی بین دو متغیر استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بین رسطح تحصیلات والدین کلاس های چند پایه و میزان استرس و اضطراب دانش آموزان چند پایه ی مدارس کم برخوردار رابطه ی معناداری وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
چندپایه، اضطراب، تحصیلات، والدین |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |