بررسی تاثیر سطح تحصیلات والدین بر اضطراب کودکان مدارس چند پایه در شهرستان میاندورود
کد مقاله : 1026-CNF
نویسندگان
سید عابدین خدادای *1، معصومه حسن پور2
1رییس حراست دانشگاه فرهنگیان استان مازندران
2کارمند دانشگاه فرهنگیان مازندران واحد پردیس خواهران ساری واحد آموزش
چکیده مقاله
کودکان مدارس چندپایه موضوعی است که از دیدگاه بسیاری از پژوهشگران مغفول مانده است. چرا که اکثرا این کلاس ها و مدارس در روستا های کم برخوردار و به دور از هیاهو ی شهر های بزرگ و نیز دانشگاه های بزرگ هستند. پژوهش حاضر با عنوان بررسی تاثیر سطح تحصیلات والدین بر اضطراب کودکان مئارس چند پایه در شهرستان میاندورود در سال 1400-1399 دبستان دولتی شهید مدنی شهرستان گهرباران اجرا گردیده است.
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش و تاثیر سطح تحصیلات والدین بر اضطراب کودکان مدارس چند پایه است. جامعه ی نمونه ی این پژوهش مدرسه ی شهید مدنی روستای گهرباران شهرستان میاندرود است که دارای 67 دانش آموز می باشد. برای تحلیل آمار های گرفته شده از سه کلاس چندپایه ی این مدرسه از نرم افزار SPSS و از روش بررسی همبستگی بین دو متغیر استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که بین رسطح تحصیلات والدین کلاس های چند پایه و میزان استرس و اضطراب دانش آموزان چند پایه ی مدارس کم برخوردار رابطه ی معناداری وجود دارد.
کلیدواژه ها
چندپایه، اضطراب، تحصیلات، والدین
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی