چالش های خط مشی گذاری سیاست های کلان کلاس های چند پایه |
کد مقاله : 1027-CNF |
نویسندگان |
سید هادی حسینی * آموزگار پایه ی پنجم دبستان انقلاب اسلامی شهرستان محمود آباد |
چکیده مقاله |
در نظام آموزشی کشور ما، وجود کلاس های چند پایه واقعیتی اجتناب نا پذیر است .شرایط سخت محیطی ،کمبود جمعیت دانش آموزی ،کمبود نیروی انسانی وفضای آموزشی،مهاجرت طبیعی یا اجباری و وجود مشکلات و مسایل متعددمالی و اقتصادی از عواملی هستند که امکان تشکیل واحد آموزشی رابا کلاس های تک پایه محدود می سازند. این مقاله آخرین تحقیق درباره سیاست و سیاست آموزش چند پایه را بررسی و مشکلات آن را در ایران را متذکر می شود. من با کاوش در روند اصلاحات فعلی و تنظیمات نهادی نو ظهور حاکم بر سیستم های مدارس معاصر در رابطه با الگوهای افزایش مشارکت در صحنه های سیاست آموزشی شروع می کنم. سپس مطالعات را در چهار حوزه اصلی بررسی و تلفیق می کنم. تحقیقات سیاست گذاری آموزشی و ارزیابی معلمان ، اصلاحات مبتنی بر صنعت و بازار ، استفاده از تحقیقات آموزشی و ظرفیت سازی محلی و دولتی. در انتها با مروری بر خلا موجود در ادبیات پژوهش و پیشنهادات برای تحقیقات آینده نتیجه گیری می کنم. |
کلیدواژه ها |
کلاس های چند پایه، خط مشی، آموزش و پرورش، سیاست گذاری |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |