تحلیل اهمیت اثربخشی روش های تدریس فعال بر کلاس های چندپایه |
کد مقاله : 1035-CNF |
نویسندگان |
زهرا حمیدی *1، سعیده بهلکه2، راضیه دوجی3 1دانشجوی علوم تربیتی کارشناسی پیوسته پردیس امام خمینی (ره) 2دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی 3دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
مقاله ی حاضر با عنوان «تحلیل اهمیت اثربخشی روشهای تدریس فعال بر کلاس های چندپایه» به انجام رسید که در آن اثربخشی چهار روش تدریس همیاری، بحث گروهی،کاوشگری و بارش مغزی بر کلاس ای چندپایه بررسی شد. یافته های این پژوهش بر اساس روش تحقیق کیفی از نوع تحلیل محتوای نظام مقوله بندی قیاسی بدست آمده اند. حوزه پژوهش شامل کلیه کتب و منابع نوشته شده پیرامون موضوع پژوهش میباشد. نمونهها، ازکلیه مکتوبات چاپی و دیجیتالی در دسترس به دست آمدهاند. بر اساس نتایج به دست آمده؛ روش های تدریس اثربخشی فراوانی در این کلاس ها داشته اند و باعث میشود که با وجود یکسان نبودن جوکلاسی و به تبع آن، توجه و فعالیت یکسان معلم به تمامی دروسِ پایه های موجود در کلاس، محیطی پربار برا دانشآموزان فراهم شده و همچنین و باعث رشد اخلاقی، افزایش اعتماد به نفس، پرورش تجربهگرایی و عمل، رشد و شکوفایی خلاقیت، رشد و پرورش تفکر و در نهایت باعث پرورش مهارت های ارتباطی و تعامل اجتماعی میشود |
کلیدواژه ها |
اثربخشی، روشهای تدریس فعال، کلاسهای چندپایه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |