به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش‌های چند پایه و مشکلات پیش روی آن
کد مقاله : 1042-CNF
نویسندگان
منصوره حسین شهیدی *1، سیده زهرا میر صالحی2
1دانشگاه پیام نور ،واحد اموزشی دامغان ،کشور ایران
21کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، معاون توسعه و منابع انسانی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گلستان، پردیس امام(ره) گرگان
چکیده مقاله
امر آموزش به خودی خود بسیار مهم است و بایستی توجه بسیاری به آن شود. امروزه با پیشرفت علم و فناوری، تغییرات بسیاری در امر آموزش‌ رخ داده است و باعث شده که تمامی زوایای آموزش را در بر بگیرد که به کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش از این جمله موارد است. یکی از موارد حائز اهمیت در آموزش ابتدایی وجود کلاس‌های چند پایه در مناطق مختلف کشور است که فناوری اطلاعات و ارتباطات سعی کرده است با ورودش به آموزش های چند پایه، مشکلات این سیستم آموزشی را رفع نماید. هدف در این پژوهش بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در این کلاس‌ها و مشکلات پیش روی آن می‌باشد،که خود این کلاس‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود هستند. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی می‌باشد و روش‌جمع آوری اطلاعات به صورت‌کتاب خانه ای است. نتایج نشان می‌دهد که، فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند در پیشبرد این کلاس‌ها نیز مفید باشد. کلاس‌های چند پایه می‌توانند سختی‌های خود را داشته باشند و فناوری می‌تواند کمی از این دشواری را بکاهد و این تنها از طریق استفاده درست این علم صورت می‌گیرد‌. اگر معلمان و دانش‌آموزان به درستی از آن استفاده کنند، می‌تواند کمک شایانی به‌آنها، در سهولت یادگیری داشته باشد. اما مشکلات پیش روی این تکنولوژی که می‌تواند برسر راه آموزش‌های چند پایه برای دانش‌آموزان قرار بگیرد، دسترسی نداشتن این دانش‌آموزان به ابزار‌های استفاده از فناوری است که آموزش و پرورش باید با ایجاد زیر ساخت های مناسب فناوری و اطلاعات و ارتباطات، مشکلات این سیستم آموزشی را رفع کند.
کلیدواژه ها
فناوری‌های اطلاعات، آموزش، کلاس‌های چند پایه، علوم ابتدایی.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی