مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموزان چند پایه و دانش آموزان تک پایه |
کد مقاله : 1049-CNF |
نویسندگان |
ماریه نامور * دانشگاه پیام نور گالیکش |
چکیده مقاله |
امروزه نظام های آموزشی به وسیله ی سن ، درجه و سطح دانش آموزان سازمان دهی میشوند. این سازمان دهی به دو صورت کلاس های تک پایه (کلاس بر اساس سن ) و کلاس های چندپایه انجام می پذیرد .نشانگرهای اساسی رشد اجتماعی را می توان در انس و الفت با دیگران، اعتماد به نفس، پیروی از همسالان، گسترش فعالیت های اجتماعی، علاقه به انتقاد و اصلاح، رغبت به یاری دیگران و علاقه به رهبری جست و جو کرد. بعد از خانواده و مدرسه، کلاس درس مهم ترین عاملی است که در اجتماعی شدن کودکان نقش دارد. کلاس های درس از نظر حضور تعداد پایه های تحصیلی یکسان یا متفاوت، به دو گروه مجزای کلاس های درس تک پایه و کلاس های درس چندپایه تقسیم می شوند. هدف اصلی از انجام این پژوهش مقایسه ی رشد اجتماعی دانش آموزان کلاس های چندپایه با دانش آموزان کلاس های تک پایه بوده است. و در این تحقیق می توان گفت که آموزش درکلاسهای چندپایه عاملی برای رشد مهارتهای اجتماعی است. |
کلیدواژه ها |
مهارت های اجتماعی ، جند پایه ، تک پایه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |