روش‌های تمرکز حواس دانش آموزان در کلاس‌های چندپایه
کد مقاله : 1050-CNF
نویسندگان
مژگان رفیعی *1، نگار رمضانی‌عنا2، سیدحشمت الله مرتضوی زاده3
1گروم آموزشی علوم تربیتی- گرایش آموزش ابتدایی
2گروه علوم تربیتی- گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان یاسوج
3استادیار گروه علوم تربیتی، پردیس دخترانه کوثر یاسوج
چکیده مقاله
این پژوهش با هدف ارائه روش‌های تمرکز حواس در کلاس‌های چند پایه است از آنجایی که روش های سنتی تدریس در کلاس درس باعث کاهش تمرکز و خواب‌آلودگی می‌شوند. لذا به ارائه روش‌های فعال تدریس می‌پردازد روش این پژوهش با مطالعات کتابخانه‌ای و مرور منابع فارسی و انگلیسی و مقالات و پایان نامه‌ها گردآوری شده است. جامعه آماری کلیه اسنادی است که در این زمینه وجود دارد و نمونه آماری اسنادی است که پژوهشگران به آن‌ها دست یافته‌اند. از آنجا که دانش‌آموزان جهت انجام بهتر هرکاری به تمرکز حواس نیاز دارند و هنگامی که آن‌ها در کلاس‌های چندپایه حضور پیدا می‌کنند به مرور زمان تمرکز حواس خود را از دست می‌دهند لذا نیاز است روش‌هایی برای افزایش تمرکز حواس آن‌ها پیدا معرفی نماییم. روش‌های افزایش تمرکز درکلاس‌های چند پایه روش‌های فعال‌اند که در این پژوهش روش‌های فعال از جمله روش حل مسئله، روش مشارکتی و روش تدرس بر مبنای کاوشگری به عنوان روش‌های افزایش تمرکز حواس دانش آموزان در کلاس‌های چند پایه ارائه شده است.
کلیدواژه ها
تمرکز حواس دانش آموزان، کلاس‌های چند پایه، روش‌های تمرکز حواس.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر