اثربخشی روش های تدریس کلاس های چند پایه |
کد مقاله : 1053-CNF |
نویسندگان |
زهرا عطایی1، حسین تربتی نژاد *2 1دانشگاه پیام نور واحد اموزشی دامغان کشور ایران 2دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان استان گلستان |
چکیده مقاله |
آموزش و پرورش یکی از مهم ترین نیازها و حق طبیعی هر فردی محسوب می شود. آموزش و پرورش نه تنها یک ضرورت برای کمک به استقلال فرد و زندگی اجتماعی او است، بلکه وسیله ای برای توسعه عدالت در جامعه محسوب می شود. تدریس چند پایه یکی از اشکال آموزشی است که می تواند نیاز بسیاری از کشور های مختلف دنیا را در جهت بهبود و توسعه ی فرآیند یادگیری و محو بی سوادی و دستیابی به آموزش و پرورش همگانی برآورده سازد. البته تدریس در این کلاس ها، نیازمند برخورداری از مهارت های ویژه و روشهای مناسب سازماندهی کلاس است.هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی روش های تدریس کلاس های چند پایه می باشد. روش تحقیقی مورد استفاده در این پژوهش روش توصیفی- تحلیلی است. نتایج پژوهش حاکی از آن است معلمان کلاس های چند پایه همانند سایر معلمان بایدبه منظور ارتقای اثربخشی روش تدریس در کلاس های چند پایه با توجه به موضوع تدریس ومفهوم ومحتوای آن و البته سطح توانایی دانش آموزان یک روش مطلوب که دانش آموزان را به هدف درس برساند انتخاب نماید. |
کلیدواژه ها |
کلاس های چند پایه، اثربخشی، روش های تدریس |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه شفاهی |