بررسی اثر بخشی روش های تدریس کلاس های چند پایه |
کد مقاله : 1067-CNF |
نویسندگان |
حسین تربتی نژاد *1، مایه گوزل خالی پور2 1استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان گلستان، پردیس دخترانه امام (ره) گرگان 2علوم تربیتی ، علوم انسانی، پیام نور، دامغان، ایران/دانشگاه پیام نور، دامغان، ایران |
چکیده مقاله |
هدف اصلی این مقاله آشنایی با اثر بخشی کلاس های چندپایه می باشد تا معلم با استفاده از این روش های تدریس بتواند کلاسی را با حداکثر استفاده از زمان موجود و بالاترین کیفیت، آموزش دهد. با مطالعه منابعی روش های تدریس در کلاس های چندپایه مانند روش سخنرانی، روش مشارکتی و غیره و همچنین رویکردهای معلم محور، دانش آموز محور، فعالیت محور، رویکرد خود راهبردی و رویکرد یادگیری از همسالان توضیح داده شده است که نتیج ه بررسی این است؛ اگر معلم قبل از شروع کلاس آگاهی لازم از مطالبی که در کلاس عنوان خواهد شد، داشته باشد و از روش ها و فنون متنوع تدریس یادگیری یادگیرندگان را به حداکثر ممکن برساند می تواند کلاسی موفق داشته باشد. بنابراین استفاده از صرف یک روش یا روش های محدود تدریس از اثر بخشی یادگیری می کاهد. انتخاب بهترین روش تدریس بستکی به هاهیت موضوع درس، شرایط و امکانات در دسترس، تسلط معلم بر روش ها، فنون و مهارت های متنوع تدریس و غیره دارد. |
کلیدواژه ها |
کلاس چندپایه، اثربخشی، روش های تدریس، رویکرد ها، معلم. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |