عوامل موثر بر کیفیت بخشی آموزش در کلاس های چندپایه
کد مقاله : 1073-CNF
نویسندگان
علی عباسی *
دانشگاه فرهنگیان- پردیس شهید باهنر بیرجند
چکیده مقاله
با توجه به تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر ضرورت افزایش کیفیت کلاس های درس در مناظق محروم و کمتر برخوردار ، پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر کیفیت بخشی آموزش در کلاس های چندپایه انجام شد. تحقیق به شیوه ی مروری- نظامند منطبق با دستورالعمل مطالعات مروری نظامند پریزما (PREZM) انجام گرفت و مقالات داخلی و خارجی با موضوع کیفیت بخشی آموزش در کلاس های چندپایه بررسی شدند. پس از غربالگری مقالات یافت شده، در پایان نتایج مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت .نتایج در قالب هفت دسته خلاصه شده است:1-کیفیت بخشی از طریق تغییر برنامه درسی کلاس های چند پایه. 2- استفاده از روش های تدریس فعال همچون روش های تدریس مبتنی بر بازی. 3-استفاده از روش هم شاگردی.4- کارورزی در دوره های تربیت معلم 5- آموزش های ضمن خدمت 6- آموزش چند رسانه ای 7- تدوین مواد آموزشی مخصوص کلاس های چند پایه.
کلیدواژه ها
کیفیت آموزشی، کلاس چندپایه، آموزش چندپایه
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر