چالش های کلاس های چند پایه دوره اول دبستان در دوران آموزش مجازی |
کد مقاله : 1075-CNF |
نویسندگان |
فاطمه رضائی شهرکی *1، مهلا سادات رهنمایی2، فاطمه سلطانی2 1دانشجوی علوم تربیتی مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان/دانشگاه فرهنگیان اصفهان 2دانشجوی علوم تربیتی مرکز آموزش عالی شهید رجایی اصفهان/ دانشگاه فرهنگیان اصفهان |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالش های کلاس های چند پایه دوره اول دبستان در دوران آموزش مجازی و ارائه چالش های شناسایی شده در بین کلاس های چند پایه بصورت کیفی می باشد. با همه گیری ویروس کرونا،آموزش مجازی گریبان گیر نظام آموزشی کشور شد که مدارس دارای کلاس های چند پایه نیز از این رویه برخوردار شدند. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه آموزگاران کلاس های چند پایه متوسطه اول ابتدایی در سطح استان اصفهان در سال تحصیلی 1399-1400 بوده است. از این جامعه، ابتدا افرادی به صورت هدفمند، به گونه ای انتخاب شدند که حتی المقدور بیشترین سنوات تدریس را در مناطق مختلفی تجربه کرده بودند؛ داده اما با توجه به اشباع نظری ها تنها به صورت رندوم با 7 نفر مصاحبه به عمل آمده است. اظهارات نمونه ها در جریان مصاحبه، ثبت و درپایان از طریق تحلیل محتوا، مقوله بندی گردید ومهم ترین چالش های کلاس های چندپایه در آموزش مجازی، استنتاج و طبقه بندی گردید. هم چنین از کتاب ها و مقاله هایی که تا کنون در این موضوع چاپ شده اند و این موضوع را مورد برسی قرار داده اند بهره گرفته شده است. طبق نتیجه گیری، چالش ها در 12 مورد اساسی تقسیم بندی شده است که هر کدام به بررسی چالش و نمونه اظهارات مربوطه می پردازد. |
کلیدواژه ها |
چالش، کلاس های چند پایه، دوره اول، آموزش مجازی |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط |