مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموز چند پایه و تک پایه در مدارس شهرستان آزادشهر. |
کد مقاله : 1085-CNF |
نویسندگان |
سولماز ظفررزاق نیا * استان گلستان، آموزگار ابتدایی، دبستان ظفر نگین شهر. |
چکیده مقاله |
هدف از تحقیق حاضر مقایسه مهارت های اجتماعی دانش آموز چند پایه و تک پایه در مدارس شهرستان آزادشهر می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی است که به صورت میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان کلاس ششم به تعداد 180 و مدیران به تعداد 12 و معلمان به تعداد 65 و والدین به تعداد 123 نفر در سال 1400 می باشد. در تحقیق حاضر از پرسشنامه استاندارد کوپر اسمیت، فاستر و ایندربیتزن و وین لند (۲۰۲۰) استفاده گردید. یافته های مطالعه حاضر نشان داد که بین عزت نفس دو گروه دانش آموزان در کلاسهای چندپایه و تک پایه تفاوت معنی داری وجود ندارد. اما از نظر مهارت های اجتماعی و رشد اجتماعی، دانش آموزان در کلاس های چند پایه وضعیت بهتری دارند. همچنین، از نظر کارآیی آموزشی، میزان بقای دانش آموزان تک پایه بهتر بود. اما از نظر ارتقاء و میزان تکرار تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود نداشت. |
کلیدواژه ها |
دانش آموز تک پایه، دانش آموز چندپایه، مهارت اجتماعی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |