بررسی روش ها و راهبردهای تدریس در کلاس های چندپایه با تاکید بر روش یادگیری گروهی
کد مقاله : 1087-CNF
نویسندگان
معصومه حقیری *1، زکیه شاکری2
1دانشگاه پیام نور واحد دامغان
2دانشگاه فرهنگیان گلستان، پردیس امام (ره) گرگان
چکیده مقاله
کودکان دارای استعدادها و توانایی های گوناگون هستند که برای رشد کامل استعدادهای خویش باید از امکانات و تجهیزات لازم برخوردار شوند. یکی از مهمترین شرایط لازم برای رشد و پرورش استعداد دانش آموزان وجود معلمانی است که به مقتضای شرایط می توانند کار یاددهی-یادگیری را به پیش ببرند. در مناطق کم جمعیت مثل روستاها، کوچک بودن محیط کلاس، نبود مواد آموزشی و تجهیزات آموزشی و پرورشی و همچنین به روز کردن شیوه های تدریس، کارآمد کردن بهره گیری از منابع، افزایش مشارکت جمعی و توسعه سواد، منجر به ایجاد کلاس های چندپایه می شود. آموزش در کلاس های چندپایه، موجب افزایش دسترسی کودکان به کلاس درس می شود.
هدف از پژوهش حاضر " بررسی روشها و راهبردهای تدریس در کلاس های چند پایه با تاکید بر روش یادگیری گروهی" می باشد. روش تحقیقی مورد استفاده دراین پژوهش، روش توصیفی - تحلیلی است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که اگر مدیریت کلاس های چندپایه را با رویکردهای آموزشی مناسب تلفیق کنیم، گاهی پیشرفت هایی بالاتر و بهتر از کلاس های تک پایه به دست می دهد.
کلیدواژه ها
کلاس های چندپایه، یادگیری مشارکتی، رویکردهای آموزشی، راهبردهای تدریس
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر