| تکنیک های مدیریت زمان در کلاس های چندپایه و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان |
| Paper ID : 1091-CNF |
| Authors |
|
آلاله اجلالی * آموزش ابتدایی- دانشگاه فرهنگیان، پردیس امیرکبیر- البرز |
| Abstract |
| "زمان"یکی از چالش های اساسی کلاس های چندپایه است. این پژوهش حول محور مدیریت زمان و تاثیر آن بر بهبود فرآیند تدریس و نیز یادگیری می پردازد. هدف از این پژوهش ارائه و بررسی راهکارهایی برای مدیریت زمان در کلاس های چند پایه و بررسی تاثیر مدیریت زمان بر میزان یادگیری دانش آموزان است. این پژوهش با روش استدلال عقلی و کتابخانه ای انجام شده است. در نتیجه مطالعه و بررسی منابع، پژوهش ها و تجربیات موجود در این زمینه مشخص شد که مدیریت زمان تاثیر بسزایی در بهبود یادگیری دانش آموزان به ویژه دانش آموزان کلاس های چندپایه دارد و معلم حرفه ای، می تواند علاوه بر بهره گیری از تکنیک های مدیریت زمان برای اداره کلاس، این تکنیک ها را به دانش آموزان نیز آموزش دهد و از این طریق، خودکارآمدی دانش آموزان، که در کلاس های چندپایه با توجه به محدودیت زمان تدریس عنصری اساسی به شمار می رود، را افزایش داده و در نتیجه آن وقت مرده دانش آموزان را به زمانی مفید برای یادگیری تبدیل کرده و آموزشی اثربخش داشته باشد. |
| Keywords |
| مدیریت زمان، یادگیری، کلاس های چندپایه |
| Status: Accepted (Poster Presentation) |