اثـربخشی روش هـای تدریس کلاس هـای چند پایـه |
کد مقاله : 1094-CNF |
نویسندگان |
ماهم اعتمادی فر *، ماریا اعتمادی فر، عاطفه اعتمادی فر گروه آموزشی |
چکیده مقاله |
پژوهش حاضر به اثربخشی و روشهای تدریس کلاسهای چند پایه پرداخته است که به صورت پژوهشی به بررسی این موضوع میپردازد، هرفردی خواه درشهر خواه در روستا برای رشد کامل استعدادهای خویش باید امکانات مساوی داشته باشد. زیرا هوش را هم در جاهای کم جمعیت می توان سراغ گرفت و هم در نقاط پر جمعیت، هم بر سر راه های باریک و هم بر سر شاهراهها ، هر جا کودک باشد هوش هم هست. آموزش در کلاس های چند پایه، شیوه ای است که دسترسی کودکان روستایی را به کلاس درس بیشتر می کند. آموزش در کلاس های چند پایه ، شیوه ای است که دسترسی کودکان روستایی را به کلاس درس بیشتر می کند. البته تدریس در این کلاس ها نیازمند برخورداری از مهارت های ویژه و روش های مناسب سازماندهی کلاس است. همچنین می توان (به روز کردن شیوه های تدریس) ، کار آمد کردن بهره گیری از منابع » و افزایش مشارکت جمعی و توسعه ی سواد از دیگر دلایل تشکیل کلاس های چند پایه شمرد. |
کلیدواژه ها |
کلاس چند پایه، کودکان روستایی، شیوه های تدریس، کودک باهوش |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط |