اثربخشی روشهای تدریس در کلاسهای چندپایه |
کد مقاله : 1097-CNF |
نویسندگان |
احترام سبحانی * علوم تربیتی، گرایش آموزش و بهسازی منابع انسانی، آموزگار ابتدایی و دانشچوی مهارت آموزی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
از آنجا که معلم محرک اصلی هرگونه فعالیت آموزشی است و باید در مورد اینکه از چه شیوه ای در آموزش استفاده کند، تصمیم بگیرد. امر تدریس بدون بهرهگیری از شیوههای مناسب و مطلوب نتیجهای ندارد، از این رو علمای تعلیم و تربیت، در طول تاریخ آموزش و پرورش تلاش کردهاند که با استفاده از تجربههای گرانبهای معلمان نامی، روشهای مختلف تدریس را ابداع کنند. بنابراین هر اندازه معلمان با شیوههای گوناگون تدریس آشنا باشند، در موقعیتهای مختلف آموزشی از آزادی عمل بیشتری برای رسیدن به هدفهای آموزشی برخوردار خواهند بود. در این راستا معلمانی که با دانشآموزان چندپایه در دورۀ ابتدایی و در یک کلاس سر و کار دارند باید بدانندکه چگونه از روشها و منابع آموزشی استفاده کنند تا بتوانند فرایند یادگیری را برای آنها تسریع و تسهیل نماینددر این راستا معلمانی که با دانشآموزان چندپایه در دورۀ ابتدایی و در یک کلاس سر و کار دارند باید بدانندکه چگونه از روشها و منابع آموزشی استفاده کنند تا بتوانند فرایند یادگیری را برای آنها تسریع و تسهیل نمایند |
کلیدواژه ها |
تدریس، روش، چندپایه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |