تاثیر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در عملکرد و بهبود تدریس معلمان چند پایه ابتدایی |
کد مقاله : 1102-CNF |
نویسندگان |
ابوالفضل نجفی کلکناری *1، سودابه رنجبر گل افشانی2 1معاون آموزشی دبستان شهید محمود علامه 2آموزگار دبستان شهید معلمی |
چکیده مقاله |
ﺗﻮﺳـﻌﻪ ﻓـﻦآوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت از جمله دست آوردهای ﻧـﻮﯾﻦ ﺟﻬـﺎﻧﯽ اﺳـﺖ ﮐـﻪ ﻣﻮﺟـﺐ ﺗﺤـﻮﻟﯽ ﻋﻈـﯿﻢ در ﻋﺮﺻﻪ آﻣﻮزش ﺟﻬﺎن ﺷﺪه اﺳﺖ. این فناوری به سرعت جهان را درنوردیده و بر بسیاری از ابعاد زندگی بشر تاثیر گذاشته است. در تسهیل جریان زندگی انسانها تاثیر شگفت انگیزی داشته است. آموزش و پرورش نیز، که یکی از نیازهای بشری محسوب میشود از این تاثیر مستثنی نبوده است. آشنایی دانش آموزان و معلمان با این فناوری و نیز تسلط در استفاده از ابزارهای آن جریان یاددهی - یادگیری را سرعت و عمق بخشیده و به نشاط علمی و آموزشی منجر شده است. این تحقیق میکوشد تاثیر غیر قابل انکار فن آوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش کلاس های چند پایه را مورد بررسی قرار دهد و به برخی از مزایای آن در یادگیری بپردازد. بطور مثال می توان گفت با بکارگیری فن آوری اطلاعات و ارتباطات یادگیری به اشکال زیر خود را نشان می دهد: یادگیری انعطاف پذیر : IT با قابلیتی که در مقدار و تنوع منابع و رسانههای اطلاعاتی لازم برای یادگیری دارد و با خدمت گیری از کارکردهای دیگر زمینه طرح ریزی عمل و ارزیابی انعطاف پذیر ، متنوع و گسترده را به صورتی اقتضائی فراهم می آورد. روش بکار گرفته در این تحقیق توصیفی – تحلیلی بوده و با همین روش توانسته ایم با مطالعه مواد پژوهشی اعم از کتاب ها ، مقالات و پایان نامه های مرتبط به نتایج مطلوبی دست یابیم که در پایان مقاله بدان اشاره شده است. |
کلیدواژه ها |
فن آوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و پرورش، آموزش علوم ابتدایی، IT |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |