بررسی اختلالات یادگیری در کلاسهای چندپایه |
کد مقاله : 1104-CNF |
نویسندگان |
محمد خدادادی گیو * دانشجوکارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید باهنر بیرجند، بیرجند، ایران |
چکیده مقاله |
اختلالات یادگیری به عنوان یکی از مباحث مهم در فرآیند تعلیم و تربیت می باشد که خود به تنهایی شاخه ها و ابعاد گوناگونی دارد. بررسی اختلالات یادگیری در دوره ابتدایی و به خصوص در مدارس روستایی که به صورت چند پایه اداره می شوند بسیار ضروری است و می تواند در حل مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموزان تاثیرگذار باشد. این پژوهش بهمنظور بررسی میزان شیوع اختلالات یادگیری در کلاسهای چندپایه ابتدایی شهرستان بیرجند ( استان خراسان جنوبی) در سال تحصیلی 1400-1399 است. این مطالعه از نوع نیمه تجربی با طرح پیشآزمون - پسآزمون همراه با ناحیه یک آزمایش و کنترل بود. در مطالعه حاضر با استفاده از نمونهگیری در دسترس کلاسهای مدارس ابتدایی روستاهای شهرستان بیرجند انتخاب شد. دادهها از طریق پیشآزمون و پسآزمون به کمک پرسشنامه استاندارد اختلال یادگیری جمعآوری شدند. نتایج حاصل از تحلیل دادهها حاکی از این است که میزان شیوع اختلال یادگیری در کلاسهای چندپایه نسبت به کلاسهای تک پایه بیشتر میباشد. |
کلیدواژه ها |
اختلالات یادگیری، کلاسهای چندپایه، شهرستان بیرجند |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |