تجارب زیسته معلمان در کلاس های چندپایه در شرایط بحران |
کد مقاله : 1107-CNF |
نویسندگان |
سمیرا لشکری نژاد *1، افسانه شیرزادی2 1دانشجوی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا(س) اهواز 2استاد دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا(س) اهواز |
چکیده مقاله |
در جوامع مختلف، دوره ابتدایی با توجه به جمعیت دانش آموزی به صورت های مختلف برگزار می گردد، یکی از این شیوه ها تشکیل کلاس های چند پایه می باشد. کلاس چند پایه به کلاسی گفته می شوند که در آن دانش آموزانی از چند پایه تحصیلی با تفاوت های سنی و ذهنی تحت نظر یک معلم مشغول به تحصیل می باشند. با توجه به شرایط حال حاضر و پیدایش ویروس کووید-19و تعطیلی مدارس کشور، بحرانی در آموزش و تحصیل دانش آموزان به وجود آمده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تجارب زیسته معلمان کلاس های چندپایه در مواجهه با شرایط بحران انجام شده است. این پژوهش از نوع کیفی و با روش روایت پژوهی انجام شده است. جهت جمع آوری اطلاعات از مصاحبه منابع علمی مرتبط استفاده و داده های بدست آمده به روش کدگذاری تجزیه و تحلیل شده است. نتایج این پژوهش به ضرورت راهکار مقابله با آسیب های حوزه آموزشی در شرایط بحران، ترکیب آموزش فیزیکی با فناوری اطلاعات، عدالت آموزشی، آموزش حضوری با رعایت شرایط کرونایی ، تاثیر معلم و خانواده، برقراری ارتباط موثر با اولیا، خلاقیت معلم در شرایط بحران اشاره می کند. |
کلیدواژه ها |
کلاس های چند پایه، تجارب معلمان، شرایط بحران |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |