نگاهی دیگر به روش های تدریس در کلاس های چند پایه |
کد مقاله : 1115-CNF |
نویسندگان |
فرهاد مومنی * کارشناس مسئول برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد |
چکیده مقاله |
کلاس های چند پایه بخش مهمی از آموزش را در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در بر می گیرند. در حقیقت، تعداد دانش آموزان در کلاس های چندپایه در حال افزایش است. یکی از عناصرکلیدی برنامه درسی کلاس های چند پایه عنصر روش های تدریس است. بسیاری از معلمان در اجرای روش های تدریس در کلاس های چند پایه با توجه به شرایط این کلاس ها که اغلب در مناطق محروم کشور ها هستند، با مشکلات زیادی روبه رو هستند. هدف این پژوهش، نگاهی بر روش های فعال تدریس در کلاس های چند پایه در نقاطی از جهان می باشد تا از این طریق بتوان آگاهی لازم را از شیوه های آموزشی در کلاس های چند پایه دیگر کشورها به منظور دستیابی به فهم بهتر امکانات یاددهی-یادگیری در چنین محیط های آموزشی بدست آورد. در این پژوهش، از روش توصیفی-اسنادی استفاده شده است. برای جمع آوری اطلاعات، با استفاده از روش کتابخانه ای از همه منابع مکتوب و دیجیتالی در دسترس درباره روش های تدریس در کلاس های چند پایه در کشور های مختلف از جمله ایران، اتریش و فنلاند استفاده شده است. براساس یافته های تحقیق، روش های مختلفی برای بهبود کیفیت آموزش در کلاس های چند پایه ارئه شده است. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که کشورهای مختلف برای آموزش در کلاس های چند پایه از روش های متفاوتی استفاده کرده و تعداد معدودی از روش های تدریس مشابه و یکسان استفاده می کنند. |
کلیدواژه ها |
روش های تدریس، کلاس های چند پایه، ایران، اتریش، فنلاند |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |