بررسی ابعاد مهارت های اجتماعی دانش آموزان چند پایه و دانش آموزان عادی در مدارس ابتدایی شهرستان کلاله
کد مقاله : 1117-CNF
نویسندگان
اسحاق دقدی زاده *1، ملیحه شیری2
1کارشناس تکنولوژِی ابتدایی منطقه کلاله
2آموزش و پرورش شهرستان کلاله
چکیده مقاله
هدف از این مطالعه، مقایسه ابعاد مهارت های اجتماعی دانش آموزان مدارس چندپایه و تک پایه است. جامعه آماری این پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم و ششم دبستانهای چند پایه و تک پایه شهر کلاله بودند که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. از آزمودنی ها خواسته شد به پرسشنامه مهارت های اجتماعی گرشام و الیوت (1990) پاسخ دهند. روش مطالعه توصیفی -پیمایشی بود. داده های به دست آمده در زمینه آمار توصیفی،میانگین و انحراف معیار برسی شد و در بخش آمار استنباطی با روش آماری تحلیل واریانس چند متغیری )مانوا( تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین مهارت اجتماعی دانش آموزان مدارس چند پایه و تک پایه تفاوت معنی داری وجود دارد. میان این دو گروه در دو بعد ابراز وجود و همکاری تفاوت معناداری وجود دارد و در ابعاد کنترل خود و همدلی تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
کلیدواژه ها
مهارت های اجتماعی، مدارس چند پایه، دانش آموزان ابتدایی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر