بررسی برخی ازگام های سازماندهیِ یادگیری در کلاس های چند پایه |
کد مقاله : 1119-CNF |
نویسندگان |
مهناز مهاجر قادرآبادی * آموزش ابتدایی - پردیس امام خمینی (ره) گرگان -دانشگاه فرهنگیان استان گلستان -ایران |
چکیده مقاله |
آموزش و پرورش به عنوان یکی از نهادهای بسیار مهم در هر کشوری است. در آموزش و پرورش کار های اساسی و بنیادی انجام می شود ، آنچه برنامه ریزان آن را جهت رشد و پیشرفت کشور ها برنامه ریزی می کنند در آموزش و پرورش محقق خواهد شد . در مدارس، معلمان و دانش آموزان با هم ارتباط دارند و دانش آموزان از معلم خود اثر پذیری دارند .در برخی از نقاط شرایط به گونه ای است که امکان اینکه دانش آموزان هم سن و با توانایی نزدیک به هم در یک کلاس قرار بگیرند نیست و در هریک از این کلاس ها دانش آموزان چند پایه قرار می گیرند . هدف این مقاله بررسی برخی از روش های تدریس در کلاس های چند پایه به جهت اداره بهتر کلاس ها و تدریس بهتر آن است.تحقیقاتی که انجام شده بیانگر تاثیر زیاد تدریس معلم در فرآیند آموزش است ما در این مقاله برخی از روش های تدریس را بررسی کردیم تا معلمان چند پایه با استفاده از این روش ها از حداکثر زمان موجود خود در کلاسهای چند پایه به نحو احسن استفاده کنند .برخی از روش های تدریس که در این مقاله به آن پرداخته شده است شامل :روش تدریس نمایشی ، تلفیقی ، ایفای نقش ، کتاب خوانی ، آموزش متقابل ، پرسش و پاسخ است .نتیجه این پژوهش این بود که اداره کلاس های چند پایه در صورت دانستن روش های تدریس مناسب به خوبی پیش خواهد رفت |
کلیدواژه ها |
گام ها ، سازماندهی یادگیری ، کلاس های چند پایه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |