بررسی تاثیر روش تدریس بارش مغزی بر پرورش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در کلاس های چندپایه
کد مقاله : 1125-CNF
نویسندگان
فاطمه کاغذلو1، طیبه تجری *2، محمدباقر باوفا خرقی3
1دانشجوی رشته ی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
2استادیار ،گروه علوم تربیتی ،دانشگاه فرهنگیان
3دانشجوی رشته ی الهیات دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر روش تدریس بارش‌ مغزی بر پرورش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس های چندپایه شهرستان های گرگان و رامیانِ استان گلستان در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ میباشد. روش پژوهش توصیفی از نوع تخیلی است. جامعه آماری تحقیق، کلیه ی دانش آموزان دختر و پسر کلاس های چندپایه دوره ی ابتدایی استان گلستان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ هستند که از میان آنها دانش آموزان کلاس های چند پایه مشغول به تحصیل در روستا های قورچای، باقر آباد و الهادی شهرستان رامیان و روستای نوچمن شهرستان گرگان به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند .برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز تحقیق از روش مصاحبه استفاده شد. نتایج تحقیق حاضر نشان دادند که در صورت صلاحدید معلم ، وجود زیرساخت هایی مثل شناخت دانش آموزان و استفاده از روش تدریس مد نظر، روش تدریس بارش مغزی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کلاس ها چندپایه موثر میباشد .
کلیدواژه ها
بارش مغزی، روش تدریس، پیشرفت تحصیلی، کلاس های چندپایه
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر