اثربخشی آموزش ترکیبی بر انگیزش تحصیلی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان کلاسهای چندپایه |
کد مقاله : 1150-CNF |
نویسندگان |
شیرین پورقاز *1، عبدالجلال توماج2، عبدالحسین شفاهی3 1دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان 2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی/دانشگاه پیام نور گرگان/ گلستان/ایران 3دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه آزادی اسلامی واحد علی آبادکتول، گلستان، ایران |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ترکیبی بر انگیزش تحصیلی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان کلاسهای چندپایه است. روش پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل و آزمایش میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی دانشآموزان مقطع ابتدایی شهرستان آق قلا بود. حجم نمونه پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای30 دانشآموز انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامههای انگیزش تحصیلی والرند و همکاران (1992) و تنظیم شناختی هیجان است که پایایی پرسشنامهها با استفاده از آلفای کرنباخ به ترتیب 71/0 و 76/0 بدست آمد. روایی آنها نیز با کمک اساتید روانشناسی و مختصصین حوزه علوم تربیتی و روانشناسی مورد بررسی قرار گرفت و پس از بررسیهای لازم مورد تائید قرار گرفت. یافتههای پژوهش نشان داد که نمره انگیزش تحصیلی و تنظیم شناختی هیجان پسآزمون و طول پاره خط روش آموزش ترکیبی بیشتر و بلندتر از روش آموزش معمول است بنابراین میتوان نتیجه گرفت که روش آموزش ترکیبی نسبت به روش آموزش معمول تاثیر بیشتری بر انگیزش تحصیلی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان کلاسهای چندپایه دارد. |
کلیدواژه ها |
آموزش ترکیبی، انگیزش تحصیلی، تنظیم شناختی هیجان، دانشآموزان، چندپایه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |