طراحی آموزشی درس بدن ما 1 علوم چهارم دبستان در کلاس چند پایه |
کد مقاله : 1156-CNF |
نویسندگان |
مائده اکبری * دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان |
چکیده مقاله |
طراحی آموزشی، پیش بینی و تنظیم رویدادهای آموزشی بر اساس اهداف، محتوا و امکانات موجود با توجه به ویژگیها و ساخت شناختی دانش آموزان است. طراحی آموزشی نقشه ای است که به معلم راه را برای تدریس نشان می دهد و فرایند یادگیری را بهتر می کند. هدف از طراحی آموزشی، آماده کردن امکانات و لوازم یادگیری است؛ چون آماده کردن فعالیت های یادگیری مؤثر و مناسب، عامل مهمی در فرآیند طراحی یک درس محسوب می شود. تدریس چند پایه به نوعی از تدریس در آموزش ابتدایی اطلاق می شود که در آن دانش آموزان چند پاپه در یک کلاس تو سط یک معلم آموزش داده می شوند و یا اینگونه می توان تعریف کرد که منظور از آموزش چند پایه ، موقعیتهایی است که در آن ها دانش آموزانی که از نظر سن و توانایی متفاوت هستند همه در یک کلاس آموزش می بینند. در این مقاله به طراحی آموزشی درس 9 علوم چهارم در کلاس های چند پایه پرداخته ایم. روش تحقیق در این پژوهش کیفی- توصیفی و از نوع کاربردی می باشد. نتیجه این تحقیق نشان می دهد آگاهی معلم از محتوا و اهداف درسی و توجه به ارتباط طولی و تعیین ارزشیابی موثر از دستاوردهای طراحی آموزشی است که در کلاس های چندپایه کمک شایانی در رسیدن به اهداف آموزشی به معلم می کند. |
کلیدواژه ها |
طراحی آموزشی، کلاسهای چند پایه، علوم چهارم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |