اثربخشی رابطه بین کیفیت کلاسهای چند پایه با سلامت روان دانشآموزان،یادگیری مؤثر و انگیزش پیشرفت تحصیلی آنان |
کد مقاله : 1159-CNF |
نویسندگان |
کلثوم غلامی اندراتی * علوم تربیتی. دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی ره گرگان |
چکیده مقاله |
موضوع پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت کلاس های چند پایه با سلامت روان دانشآموزان و پیشرفت تحصیلی آنان در مدارس ابتدایی است. ا هدف مطالعه تعیین اثر کیفیت کلاس های چند پایه بر سلامت روان و پیشرفت تحصیلی که این پژوهش از نظر هدف کاربردی و بر پایه روش توصیفی – پیمایشی استوار وجامعه آماری در بخش پرسشنامه ای، کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی که حجم جامعه آماری با استفاده از روش کوکران 361 نفر تعیین و اطلاعات میدانی توسط پرسشنامه استاندارد شدپرسشنامه ای (میزان آلفای کرونباخ برای کل پرسشنامه برابر با 89/0) و کتابخانه ای جمع آوری وپس از آن دادهها ب از طریق نرم افزار spss تحلیل شده باتوجه به نتایج حاصله از این پژوهش میتوان نتیجه گرفت که در فرضیه ای اول که بین کیفیت کلاس های چند پایه و سلامت روان دانشآموزان رابطه وجود دارد، باتوجه به بررسی وضعیت هر یک از شاخصها می توان اینگونه استدلال نمود که کیفیت کلاس های چند پایه اثر معناداری بر سلامت روان دارد و در فرضیهای دوم میتوان اینگونه نتیجهگیری نمود که مابین کیفیت کلاس های چند پایه و پیشرفت تحصیلی دانشاموزان مقطع ابتدایی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد که این مقوله را میتوان در نمودار حاصله از آزمون همبستگی پیرسون در فصل چهار مشاهده نمود و در فرضیه سوم نتایج آن را میتوان باتوجه به خروجیهای حاصله این فرضیه سوم مورد تأیید قرار میگیرد بهگونهای که کیفیت خدمات در کلاس های چند پایه آموزشی منجر به ایجاد و پیشبینی سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی میگردد. |
کلیدواژه ها |
: کیفیت کلاسهای چند پایه ، سلامت روان، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان مقطع ابتدایی. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |